בלילה אחד: 450 שוטרים – 2 סוכנים סמויים – 79 חשודים

    יוסי אשר | צילום: אילוסטרציה No Comments on בלילה אחד: 450 שוטרים – 2 סוכנים סמויים – 79 חשודים
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות ונתקלו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מבצע "שומר חוק" יצא לדרך ו-79 חשודים בעבירות של סחר בחומרים מסוכנים שונים, ניהול בתי הימורים, סחיטה ואיומים, הלבנת הון, הלוואות בשוק האפור והתפרצות לבתים ואשר חלקם משתייכים לארגון פשיעה גדול ומוכר בדרום, הופללו הבוקר בתום פעילות סמויה של שני סוכני משטרה שפעלו במשטרת המחוז הדרומי בפעילות של ימ"ר נגב וימ"ר לכיש במסגרת מבצע חוצה מרחבים ובהשתתפות 450 שוטרים מהמחוז הדרומי, פרקליטות מחוז דרום, רשות המיסים יחידת יהלום, במסגרת פעילותם נתפסו רכבים יוקרתיים, כסף מזומן ורכוש רב.

    ניצב יורם הלוי מפקד מחוז הדרום שפגש את השוטרים לפני היציאה למבצע המעצרים אמר להם כי: "אנחנו קובעים את העיתוי, התזמון, ושיטת הפעולה, כל מבצע הוא שונה מקודמו, זה לא עוד מבצע סטנדרטי ושיגרתי, במבצע זה פעלנו שונה, אחר, בתחכום, מעוף יוזמה ויצירתיות. הפעלנו שני סוכנים במקביל באופן סמוי לאורך חודשים בפעילות שחוצה תחנות ומרחבים, פעילות שהביאה להפללתם של עשרות רבות של חשודים בעבירות קשות וחמורות".

    את הפעילות הובילו היחידות המרכזיות של מרחב נגב ומרחב לכיש בליווי פרקליטות מחוז דרום ואשר בפעילותם הפעילו סוכנים באופן סמוי במשך מספר חודשים.

    בפעילות של ימ"ר נגב בשיתוף יחידת יהלום של רשות המיסים בפיקודו של סנ"צ עזרא אלישר הופללו 47 חשודים בחשד לעבירות קשות של סחיטה ואיומים, ניהול בתי הימורים, הלבנת הון, הלוואות בשוק האפור סחר בסמים מסוג קוקאין, והתפרצויות לבתים.

    לפני כחצי שנה החלו בימ"ר נגב בהפעלתו של הסוכן בקרב עבריינים בכירים, שחלקם משתייך לארגון פשיעה גדול בבאר שבע והסביבה . הסוכן שנמנה על הרובד הבכיר של העבריינים בבאר שבע אסף ראיות כנגדם בתחום הסחיטות באיומים, הלבנת הון וניהול בתי הימורים. הוא נחשף לפעילות ענפה בבתים פרטיים בהם התקיימו משחקי הימורים ולרשת של הלוואות בשוק האפור שנועדו לממן את ההפסדים שנגרמו למהמרים, ברובם אזרחים מהשורה. המהמרים שלא הצליחו לממן את ההלוואות בשוק האפור עקב הריבית הכבדה שנדרשו לשלם נחשפו למסכת של סחיטות ואיומים קשים על חייהם ולא אחת למכות נמרצות.
    ישנם מהמרים שלא עמדו בתשלומים ועל רקע כך החלו העבריינים בתהליכים למימוש דירותיהם ונכסיהם.
    על פי ההערכה השוק האפור אותו ניהלו באמצעות הלוואות עומד על מיליוני שקלים ויחידת יהלום של רשות המיסים לוקחת אף היא חלק בתקיפה הכלכלית כנגד העבריינים ובכך לקטוע את המנוע הכלכלי שלהם ושל ארגוני הפשיעה.

    עבירת הסחיטה ואיומים, הנלווית להלוואות בשוק האפור ומופנית כלפי אלה שאינם מצליחים לעמוד בתשלומים הינה עבירה קשה מאוד לחשיפה מאחר והקורבנות אינם מגיעים להגיש תלונה מהחשש הרב בן יבלע להם, פעילות החשיפה דרשה תחכום רב מצדו של הסוכן ומפעיליו והיא שהביאה לאיסוף ראיות כנגד המעורבים בעבירות אלה.

    במהלך הפעלתו רכש הסוכן במספר הזדמנויות סמים מסוג קוקאין במשקלים משתנים והביא לאיסוף ראיות כנגד סוחרי סמים מרכזיים מהמגזר הבדואי והיהודי.

    הסוכן שפעל במהלך תקופה של חצי שנה הביא לניקוי העיר באר שבע והאזור מעבריינים שהטילו את אימתם על אנשים שהסתבכו בשוק האפור ושחלקם אף ברח לחו"ל מהפחד הרב מפני הנושים ואשר יצרו רשת נרחבת ומסועפת של הימורים לא חוקיים בבתי פרטים שכתובתם השתנתה בכל פעם עקב הפשיטות המשטרתיות. באמצעות ההימורים הם לכדו את החבים להם אשר חזרו והימרו בתקווה לניצחונות שיאפשרו להם להחזיר את החובות אולם הם רק הלכו ושקעו בחובות בהיקפים גדולים מאוד.

    ובפעילות של ימ"ר לכיש בפיקודו של סנ"צ יגאל קלימיאן הופללו 32 חשודים בעבירות של סחר בסמים ועבירות רכוש, בעקבות הפעלתו במשך שנה של סוכן משטרתי סמוי.

    הסוכן, שוטר היחידה המרכזית ( ימ"ר ) מרחב לכיש בן 22 שהשתחרר משירות סדיר, גויס והופעל במשך כשנה על ידי חוליית הסוכנים של ימ"ר לכיש במטרה להפליל את הסוחרים, בהם עבריינים החברים בקבוצות פשיעה מקומיות וכאלו המזוהים עם פעילות ארגוני פשיעה. הסוכן, בשיטת הפעלה יצירתית הוחדר והתגורר בשכונה באשדוד בה מתגוררים ושוהים חלק מהחשודים. הסוכן החל את פעילותו בשכונה שבה נוהגים לשהות העבריינים, יצר עימם יחסי אמון הדדיים, התחבר עימם ולאחר שרכש את אמונם ביצע עימם עשרות רבות של עסקות סמים בהם רכש כמויות גדולות של סמים מסוג קוקאין, LSD וחשיש בשווי עשרות אלפי שקלים. העסקות בוצעו במקומות שונים ברחבי העיר אשדוד ובמקומות ציבוריים כגון קרן רחוב, תחנות דלק ובנקודות מפגש נוספות שם המתינו שוטרי ימ"ר לכיש שתיעדו את ביצועם. הבוקר, כאמור, פשטו מאות משוטרי המחוז הדרומי ומרחב לכיש על בתי החשודים ובידיהם צווי חיפוש ועצרו את החשודים בהם עבריינים שהוגדרו "יעדים משטרתיים" של ימ"ר לכיש ותחנת אשדוד. עוד נתפסו במהלך המבצע עשרות כלי רכב, סמים שונים, כסף מזומן וציוד נוסף החשודים ששמשו לביצוע העבירות. בכוונת המשטרה לחלט את הרכוש שנתפס לאוצר המדינה בתום החקירה. כלל החשודים, תושבי אשקלון, אשדוד, נתיבות וטירה בגילאי 25-35 בהם קטינים, נחקרים בשעה זו במשרדי היחידה המרכזית של מרחב לכיש ובהמשך היום תבקש המשטרה מבית משפט השלום באשקלון להאריך את מעצרם. מפקד מרחב לכיש, נצ"מ אלי כזרי ציין כי "משטרת מרחב לכיש באמצעות היחידה המרכזית ותחנות המשטרה בגזרתה ממשיכה במאבק עיקש ונחוש בנגע הסמים המהווה מקור הכנסה לארגוני הפשיעה. הפעלת הסוכן ומבצע המעצרים בסיום הפעלתו היא דוגמה נוספת לעבודת משטרה מקצועית בה שמנו ידינו על רובד סוחרי הסמים הבכיר והמרכזי בעיר אשדוד שחלקם מזוהה עם פעילותם של קבוצות פשיעה".

    בעקבות פעילותו של השוטר הסמוי, היום במסגרת היציאה לפעילות גלויה העניק ממ"ז דרום ניצב יורם הלוי וממ"ר לכיש נצ"מ אלי כזרי אקדח ותעודת מנוי שוטר לסוכן שפעל ובכך הפך הסוכן לשוטר מן המניין במרחב לכיש מחוז דרום.

    בשעות הקרובות, בתום ביצוע המעצרים והחיפושים, יועברו החשודים להמשך חקירה ביחידות המרכזיות של מרחב נגב ולכיש של משטרת המחוז הדרומי, ובהמשך יובאו להארכת מעצר בעניינם.



    0 תגובות